A mobilxcloud.hu a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A mobilxcloud.hu a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 256 bites TLS titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a mobilxcloud.hu nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a mobilxcloud.hu oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell az TLS titkosítást.
A vásárolt szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!
Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.
A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.
Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a mobilxcloud.hu oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal.
A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó
banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható
interneten történő vásárlásra.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó
bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal
nem lehet interneten fizetni.
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas
MasterCard vagy VISA alapú kártya.
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását
követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs
csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét,
és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot.
A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül,
melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre.
Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető
(kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása)
számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli
(Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik.
A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával,
az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően
a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat
(authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő)
megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot.
A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen.
Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók,
amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású)
fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot,
mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi,
hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük,
mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne.
Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik.
A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el.
A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet,
noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott
fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési
vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni.
Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül,
kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő
kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank
nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban
a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon,
azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben
befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre
kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése.
Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi.
A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát,
amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást.
Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák.
A vásárló által használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait
az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz,
ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik,
így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza,
amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított
csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún. Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value
egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható
egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely a Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található
számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát
kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén,
és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja
a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót
választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás
esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen.
A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód.
Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.